sofiethequeen

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Tag: Om mig!

Av Sofie - 28 april 2015 18:17

Hallå!

Jag har inte riktigt haft någon presentation än, men jag tänkte besvara lite frågor så ni får lära känna mig bättre! Efter att jag letat runt på internet hittade jag flera olika tags, men jag bestämde mig för denna!


1. Vad heter du? Sofie. Inget efternamn behövs ;)

 

2. Vad kallas du för? Soffan är vanligast men finns väl fler

 

3. Vad vill du att folk ska kalla dig? Sofie eller soffan!

 

4. Vad gör du just nu? Gissa? Skriver (Duh)

 

5. Vad skulle du skulle du egentligen göra nu? Inget, no homework because Nationella :))

 

6. Vad har du på dig? This:

 

Mitt face är ett typiskt allergi-face just nu, så det suddades också ut... Sjukt basic kläder ändå så...

 

7. Vad har du gjort idag? Varit i skolan och kollat på nya mobil skal

 

8. Vad var roligast med din dag? Faktiskt matten, vi fick rita en jäkla häst i verklig storlek på asfalten!

 

9. Vad var tråkigast med din dag? Nationella, bu för det :(

 

10. Om du fick beskriva en perfekt dag , hur skulle den då vara? Vara med vänner på typ ett lov, för när vi är tillsammans är det här det är party...

 

11. Om du tittar åt höger , vad är det du ser? Min tapet, sjukt boring

 

12. På tal om höger , är det högerhänt eller vänsterhänt? Höger

 

13. Om du hör ordet perfekt , vad förknippar du det med? Vet ärligt inte

 

14. Sommar , höst , vinter eller vår , vilken föredrar du? Höst! 

 

15. Vilken högtid är din favorit , julen , midsommar , påsk osv? Och varför? Julen, eftersom alla är så glada och goa! Dessutom får man träffa hela släkten

 

16.Vilken ”fanbase” är du med i? Oj, haha... Jag är en Tribute (The hunger games), Breaker (Yohio) och Lawsbian, (Jennifer Lawrence)... Försöker dock inte skriva om det så mycket för ni hade trott att jag är helt vrickad... Vilket jag är!

 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc? Jag vet inte... Vill folk ha på sig ett klädesplagg så tänker inte jag hindra dem!

 

18. På tal om mode , din favoritbutik? Jag vet inte... Handlar oftast på H&M 'cause basic! 

Skippar ett par frågor som jag ändå inte har svar på

 

38. Katt eller hund? Katt!! Jag älskar katter!

 

39. Om du fick en katt eller hund, vad skulle du namnge den? Momo. Filade på det namnet länge! :)

 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på? Två personer, tänker inte säga namnen men det är mina två gangsters som jag hänger med i skolan :)

 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc. Detta kommer låta sjukt konstigt, men det är att förlora de vänner jag har idag. Det kan hända eftersom vi splittras efter sommaren :((

 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig? Typ ingen. Det ända jag tänker på är mat just nu 

 

43. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än? Finns en massa men typ... Åka på språk resa!

 

44. Nämn tre saker på din att-göra-lista? Städa, sy om en kudde, rensa bohyllan.

 

45. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube. Helt klart när Katniss är frivillig istället för Prim på slåtterdagen. Duh. Nej men det är liksom det som formar resten av hennes liv och hela historien. 

Kan du inte se filmen? Klicka här!

 

46. Berätta tre saker om dig själv? Jag älskar att läsa, jag har olikt många andra lätt för mig i skolan och är allergisk mot björk pollen vilket gör att jag också är allergisk mot äpplen. Och päron. Och körsbär.


Tack för denna gången!

Sofie

 
 
Ingen bild

SSL

28 april 2015 19:30

Kolla in bloggen :)

SSL.BLOGGPLATSEN.SE

Ps: fin bloggdesign :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 23 augusti 2015 03:49

Hola! Ja, det var inte direkt igår! Hoppas ni inte har saknat mig allt för mycket! Går rakt på sak med dagårdningen! *Vad har hänt sedan sist? *Vad händer just nu? *Vad kommer hända? Ganska enkel dagordning, om ni frågar mig! Vad har hänt ...

Av Sofie - 18 juni 2015 14:30


Idag tänkte jag visa er ett par bilder som jag tycker har med sommaren att göra! Alla bilder är från google.se!                 Jag tycker om mycket färger på sommaren, gärna varma färger!   ...

Av Sofie - 17 juni 2015 14:02

Tjaaaaaa! Hoppas ni har ett bra sommarlov hittills! Det har jag iallafall! Dock har jag två problem:   1: Jag kan inte sova. Kan inte. Varenda natt har jag vridit och vänt på mig tills jag blir galen! Jag vet inte vad det beror på, men jag har ...

Av Sofie - 15 juni 2015 16:08

Jag har återhämtat mig sen skolavslutningen nu, haha! Nej då, jag har bara tagit lite för ledigt och inte orkat sätta på datorn (för det är ju så jobbigt!). Vi hade iaf en väldigt rolig kväll! Saknar redan klassen, de var verkligen världens bästa! Be...

Av Sofie - 9 juni 2015 16:37


Hallå!   Idag testade jag en av frisyrerna som jag skrev om i förra inlägget! Det blev bara en för att jag höll på med den i evigheter, och orkade inte testa resten. Här är resultatet:     Nej, inte bild på hela flätan, men det är mest för...

Instagram

Presentation


En sinnessjuk tjej på 13 vårar och intresse för lite allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken frisyr ska jag ha på avslutningen?
 Fläta med blommor
 Hårdonut med flätor/blommor
 Vintage roll (det sista alternativet)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Översätt

Kolmården 2015 - klassresa

                 

Bilder

           

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Bildresultat för short quotesBildresultat för short quotesBildresultat för short quotesBildresultat för happiness is a journey not a destinationBildresultat för quotesBildresultat för short quotes

Light Purple Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards